Наглиот раст на цените во Хрватска сериозно ја загрозува репутацијата на земјата како пристапна туристичка дестинација, што се одразува и на посетеноста во текот на летото 2025 година.
Бројот на туристи кои ја посетуваат Хрватска значително опадна, што претставува голем удар за туристичкиот сектор. Оваа балканска земја претходно беше омилено место за посетители од Германија, Австрија, Чешка и Италија, кои доаѓаа привлечени токму од пониските цени во однос на другите европски дестинации, пишува Express.uk.
Меѓутоа, во последните три години, цените на туристичките услуги во Хрватска пораснале за речиси 50 проценти, што ја прави земјата поскапа од нејзините главни конкуренти – Шпанија и Грција. Во овие две медитерански држави, цените пораснале само за 15 до 20 проценти во истиот период.
Растот на трошоците не е последица на надворешни фактори како што се трошоците за енергија или даноците, бидејќи Хрватска се пофали со едни од најниските цени на енергија во Европската унија и намален ДДВ за туризам од 13 проценти. Главната причина за зголемувањето лежи во растечките оперативни трошоци во угостителството.
Покачените цени доведоа до застој во бројот на ноќевања и, што е уште поголем проблем, до намалување на потрошувачката на туристите. За време на врвот на летната сезона минатата година, приходите од странски туризам во Хрватска паднале за 0,7 проценти во споредба со претходната година.
Туристите преку онлајн платформи како Трипадвајзер изразија незадоволство од наглото поскапување. Еден Норвежанец, на пример, напиша дека цените се „необично високи, веројатно зголемени два до три пати во последните две години“ и дека „цената за солариум изнесува 25 до 30 евра“. Тие додадоа дека Хрватска секогаш им била прв избор за летен одмор, но сега сè станало преголем трошок.
Од друга страна, турист од Велика Британија не забележа значителни промени во цените во споредба со претходната година, наведувајќи дека потрошувачката на храна и пијалаци во Ровињ во 2023 и на Хвар оваа година била многу слична. Единствената разлика била што Ровињ нудел подобар сооднос цена-квалитет кога станува збор за понудата на вина.
Сепак, наглото поскапување ја доведува во прашање иднината на Хрватска како достапна туристичка дестинација, што би можело дополнително да го намали интересот на туристите во наредниот период.