Европската унија денеска ги воведе новите правила за платено политичко рекламирање, со кои се бара целосна транспарентност околу тоа кој стои зад рекламите, колку чинат и кон која публика се насочени. Регулативата, која има за цел да го заштити интегритетот на изборите и да спречи странско влијание, важи и за онлајн и за офлајн медиуми.
Според Европската комисија, новите правила не само што ќе овозможат поголема отчетност на политичките кампањи, туку и ќе ја зајакнат слободата на изразување и правото на јавноста на информирање, помагајќи им на граѓаните полесно да ја разликуваат платената политичка содржина од уреднички материјали.
Сепак, технолошките гиганти Гугл и Мета остро реагираа на регулативата. Мета, сопственикот на Фејсбук и Инстаграм, објави дека од октомври целосно ќе прекине со прикажување политички реклами во Европа, оценувајќи ги новите обврски како „неизводливи и правно неизвесни“.
Гугл, пак, најави дека ќе дозволува политички реклами само од официјални институции на ЕУ и националните влади, додека индивидуални партии и кандидати повеќе нема да можат да се рекламираат на платформите како Јутјуб.
Европската комисија објави и официјален водич за спроведување на новите правила, со кој земјите членки треба да обезбедат нивна унифицирана примена пред наредните европски избори.