Жена на возраст од 69 години стана жртва на телефонска измама и изгуби 160.000 евра, откако добила повик од лице што се претставило како вработено во нејзината банка, објави „Феникс“.
Повикот изгледал автентично – на екранот ѝ се појавил број што го препознала како официјален од нејзината банка. Без сомнеж, таа ги споделила своите податоци за пристап и TAN кодови со повикувачот. Измамниците дури ѝ испратиле QR кодови преку апликација за пораки, преку кои генерирала нови TAN кодови.
Следниот ден, жената забележала сомнителни трансакции на нејзината сметка и веднаш ги блокирала сите банкарски активности. Сепак, било предоцна – веќе биле подигнати 160.000 евра.
Полицијата потврди дека станува збор за таканаречена „spoofing“ измама – лажирање на телефонски број за да изгледа како да доаѓа од банка или друга доверлива институција.
Властите апелираат до граѓаните да бидат исклучително внимателни:
Никогаш не споделувајте лични банкарски податоци преку телефон. Дури и ако бројот ви изгледа познат, прекинете го повикот и сами контактирајте ја банката преку официјални канали. Банкарски институции никогаш не бараат TAN кодови или лозинки по телефон.
Полицијата продолжува со истрагата, а граѓаните се повикуваат на зголемена будност и проверка на секоја сомнителна комуникација.