Механички дефект на пилотското седиште е главната причина за падот на авионот на „Ер Индија“, лет AI-171, во кој животот го загубија 270 лица, покажува прелиминарниот извештај од истражната комисија.
Несреќата се случила за време на полетувањето, кога седиштето на капетанот неочекувано се лизнало наназад поради оштетен механизам за заклучување. Тоа довело до ненамерно повлекување на лостовите за потисок во положба „мирување“, што предизвикало губење на моторната моќност. Копилотот се обидел да ја стабилизира ситуацијата, но поради блокирањето на контролите од телото на капетанот, немал пристап до командите.
Црната кутија ги забележала драматичните последни моменти:
+12 секунди: Седиштето се лизга наназад.
+15 секунди: Копилотот вика: „Губиме потисок!“
+26 секунди: Авионот влегува во аеродинамички застој на само 214 стапки надморска височина.
+38 секунди: Следува судир со земја.
Истражителите утврдиле дека седиштето неодамна било сервисирано, но не бил извршен задолжителен функционален тест по поправката – пропуст што, според експертите, можел да ја спречи трагедијата. Дополнителни отежнувачки околности биле екстремно високите температури од 43°C, кои дополнително ги намалиле перформансите на моторите.
Посебно загрижувачки е фактот што системите на Боинг 787 не се опремени со безбедносни механизми како „заклучување на тежината“ или „спречување на обратен вртежен момент“, што би можело да спречи вакво сценарио.
Како итен одговор, американската FAA и европската EASA наредија итна инспекција на сите пилотски седишта во авионите „Боинг 787“. „Ер Индија“ веќе приземји 12 летала со слична историја на сервисирање, додека „Боинг“ најави редизајн на механизмот до 2026 година.
Според податоците на полицијата, авионот превезувал 242 патници и 12 членови на екипажот. Авионот се урнал врз пансион за медицински персонал, при што освен 270 загинати, повредени се над 40 лица. Единствен преживеан е британски државјанин.
Конечниот извештај за несреќата се очекува во јули 2025 година.