Кина повторно го тестира својот најнапреден и најмоќен носач на авиони, „Фуџијан“, кој наскоро се очекува да влезе во активна служба. Првиот пат беше претставен во 2022 година, минатата година започнаа пробни пловидби, а неодамна се појави во Тајванскиот теснец и Јужното кинеско море – два многу чувствителни морски патишта.
„Фуџијан“ е првиот кинески носач на авиони со катапулт систем целосно дизајниран и изграден во Кина, а трет по ред по „Лјаонинг“ и „Шандонг“. Тој има носивост од 80.000 тони, должина од 316 метри и ширина од 76 метри, и е втор носач во светот по „USS Gerald Ford“ со електромагнетен катапулт систем кој го олеснува полетувањето и слетувањето на авионите.
Американскиот поранешен полковник и поморски експерт Реј Пауел истакнува дека „Фуџијан“ ја намалува технолошката разлика меѓу Кина и САД, но реалниот предизвик за Кина ќе биде развојот на оперативната експертиза за ефективно користење на носачот. Тој додава дека Кина сè уште треба да ги пополни посадите и да ги распределува своите ветерани меѓу трите носачи.
Точниот датум за официјално пуштање на „Фуџијан“ во служба не е познат, но се смета дека тоа може да се поклопи со историски значајни датуми за Кина, како што се 18 септември – годишнина од јапонската инвазија на Манџурија во 1931 година, или 1 октомври – кинескиот национален празник.