Вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски, во интервју за МИА од Брисел, каде учествуваше на „Самитот ЕУ-Западен Балкан“ во организација на тинк тенкот Пријатели на Европа, истакна дека Македонија одамна заслужила да ги почне преговорите за членство во ЕУ.
Тој повика Унијата да изврши политички притисок врз оние земји кои го блокираат процесот на проширување, со цел да се овозможи негово продолжување.
Николоски посочи дека на Самитот, европските челници и дипломати „храбро“ признале оти процесот на проширување е пред сè политички, а дури потоа доаѓа исполнувањето на реформите и критериумите.
„Ако веќе знаеме дека процесот е политички, тогаш се потребни политички одлуки, и тогаш е потребно најголемите земји членки од ЕУ да постават јасна визија за регионот, јасна визија и за Македонија“, рече тој.
Во однос на уставните измени, вицепремиерот го постави клучното прашање: дали нивното усвојување е последниот услов, или пак земјата повторно ќе се соочи со вето за неколку години.
Тој инсистира на извесност во процесот и јасни рокови за почеток и завршување на преговорите, доколку се реализираат бараните реформи. Николоски нагласи дека се потребни гаранции дека Македонија нема повторно да биде блокирана.
Тој потенцираше дека процесот мора да биде двонасочен, при што и Бугарија треба да ги спроведе 14-те пресуди на Европскиот суд за човекови права во Стразбур кои се однесуваат на правата на Македонците во таа земја.
Николоски најави значајни поместувања во реализацијата на капиталните проекти во транспортниот сектор
Изградбата на брзата пруга кон Грција (Коридор 10) се очекува да започне следното лето, откако ќе завршат подготовките и ќе се избере изведувач.
Се очекува железничката врска Скопје-Софија да профункционира во 2031 година, доколку Бугарија работи со истата динамика.
Завршена е и првата делница Куманово-Бељаковце, додека на делницата Бељаковце-Крива Паланка се работи интензивно. За третата делница (до границата со Бугарија) се започнуваат подготовки за објавување тендер во текот на декември или јануари. Потпишан е и меѓудржавен договор за реализација на меѓуграничниот тунел. Околу Нова година се очекува да биде пуштена во употреба нова делница од автопатот Охрид-Кичево, проект кој претходно беше напуштен.
Се работи и на избор на изведувачи за делницата Кичево-Букојчани. Активни се работите на Букојчани-Гостивар (Стража), каде се пробиени 17 од 32 километри.
Вицепремиерот најави дека за „многу скоро време“ ќе има целосно автопатско решение до Прилеп и до Битола, вклучувајќи го и автопатот Прилеп-Битола во должина од 40 километри, како и изнаоѓање решение за делот Прилеп-Фариш.
Се најавува и воспоставување на нови авиолинии, Скопје-Дубаи (преку „Флај Дубаи“) од февруари, Краков и Вроцлав за Охрид од мај, како и Виена (преку „Аустријан Ерлајнс“) директно за Охрид.
При крај е изборот на изведувач за системот „Њу Сингл Виндоу“, кој ќе овозможи електронско пополнување на сите документи за прекуграничен камионски транспорт, елиминирајќи го застојот на границите. Овој систем ќе се воведува и во Албанија и Србија, овозможувајќи превоз на стока од Драч до Нови Сад без запирање на граници.
Николоски очекува дека овие инфраструктурни проекти ќе доведат до двоцифрени бројки на раст во градежништвото, со раст над 10% веќе следната година. Според него, градежништвото, транспортот и логистиката се секторите кои ја движат македонската економија, со раст во транспортот и логистиката од 6,1% во првата половина на годината.



























