Додека продажбата на електрични автомобили во САД ја покажува својата кревкост, Европа влегува во нова фаза на електрична експанзија. Според последните податоци на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), регистриран е импресивен скок од 37,3% на електричните возила во ноември, земајќи ги предвид ЕУ, Обединетото Кралство и земјите членки на ЕФТА.
Ezoic - wp_under_page_title - under_page_title
End Ezoic - wp_under_page_title - under_page_title
Минатиот месец, европските патишта добија 253.768 нови електрични автомобили, што е значителен пораст од 184.892 единици во истиот период лани. Хибридите со приклучок (PHEV) исто така ја забележаа својата експанзија, но не ја достигнаа стапката на целосно електричните модели — 112.287 единици, што е зголемување од 33,9% во споредба со минатата година.
Кога се гледа периодот од јануари до ноември, трендот е јасен: електричните возила бележат раст од 27,4%, достигнувајќи 2,27 милиони единици, додека PHEV моделите надминаа милион продажби со 1,14 милиони регистрации, што претставува пораст од 33,1% на годишна основа.
Ezoic - wp_under_first_paragraph - under_first_paragraph
End Ezoic - wp_under_first_paragraph - under_first_paragraph
Во меѓувреме, традиционалните бензински и дизел возила продолжуваат да губат терен — нивната продажба се намали за 19% и 24% од почетокот на годината. Единствени кои ја зголемија својата популарност се хибридите и благите хибриди, кои сега се најголемиот сегмент во Европа со 4,1 милиони продажби досега. Севкупно, пазарот на нови автомобили во Европа бележи минимален пораст од 1,9%, достигнувајќи 12,09 милиони возила од почетокот на годината до ноември.
На врвот на продажните листи повторно е Tesla, иако доминацијата на американскиот производител се намалува. Во ноември, Tesla Model 3 беше најпродаваното електрично возило, следено од Tesla Model Y и Skoda Enyaq. Renault 5 се најде на четвртото место, додека Volkswagen ID.7 го заврши топ 5.
Ezoic - wp_under_second_paragraph - under_second_paragraph
End Ezoic - wp_under_second_paragraph - under_second_paragraph
Сепак, подлабоката анализа открива интересен пресврт: од јануари до ноември, Tesla Model Y е најпродаван со 127.067 единици, но со пад од 30,1% во однос на минатата година. Model 3 исто така забележа пад од 22,7%, што ѝ овозможи на Skoda Enyaq да се искачи на втората позиција. Volkswagen ID.4 и Renault 5 го заокружуваат врвот на десетте најпродавани електрични возила, додека повеќето други модели регистрираа значителен пораст.
Во светот на plug-in хибридите, кинескиот производител BYD го зазема врвот. Кросоверот BYD Seal U доживеа неверојатен пораст од 298,7% во ноември, а од почетокот на годината е најпродаваниот PHEV со 63.127 единици. Volkswagen Tiguan му „дише во врат“ со помалку од 3.000 единици разлика.
Ezoic - wp_mid_content - mid_content
End Ezoic - wp_mid_content - mid_content
Актуелните бројки укажуваат дека Tesla би можела повторно да ја заврши 2025 година како најголем продавач на електрични возила во Европа со околу 203.000 единици, но конкуренцијата се приближува. Volkswagen и Škoda веќе бележат силен пораст со 135.000, односно 141.000 продадени автомобили оваа година.
Европскиот пазар на електрични возила јасно покажува дека иднината е електрична, а конкуренцијата се зајакнува со секој изминат месец.



























